Jaarverslag Habitat Nederland boekjaar 2017

Jaarverslag Habitat Nederland boekjaar 2017 – meer dan 13 miljoen mensen onderdak

Amsterdam, december 2017
Wereldwijd hebben afgelopen boekjaar (juli 2016 – juli 2017) 3,5 miljoen mensen een beter leven kunnen bouwen met Habitat. In totaal wonen er nu al 13,2 miljoen mensen in een Habitathuis. Een indrukwekkend aantal waar wij bijzonder trots op zijn! Onze wens is om in 2018 nog veel meer families te helpen aan een veilig, droog en warm thuis. Dit is de basis voor een goed bestaan en zou toch voor iedereen op de wereld realiseerbaar moeten zijn.

In ons nieuwe jaarverslag vind je uiteraard al onze resultaten en cijfers, maar je leest er ook vele aangrijpende verhalen – uit Zambia, Nepal en de Dominicaanse Republiek – en je maakt kennis met donateurs, bedrijven, bestuursleden en vrijwilligers zonder wie wij dit werk niet zouden kunnen doen. Samen hebben wij deze mooie verhalen kunnen maken – samen bouwen wij een beter leven!

Een overzicht uit ons jaarverslag 2017:

• 3,5 miljoen mensen werden geholpen met betere huisvesting
  • Nog eens 2,6 miljoen mensen hebben nu de mogelijkheid hun huisvestingssituatie te verbeteren dankzij Habitat’s lobbywerk om wetswijzingen door te voeren, informatievoorziening en constructietraining waardoor meer mensen toegang hebben tot huisvesting(soplossingen)
  • Sinds 1976 kregen al meer dan  13 miljoen mensen een beter leven dankzij een Habitathuis;

In boekjaar 2018 wil Habitat Nederland nog meer bijdragen aan het wereldwijde werk van Habitat. Meer impact, meer betrokkenheid, meer naamsbekendheid. Om zo meer mensen te helpen met die basis voor een beter leven!

Het jaarverslag boekjaar 2017 is hier te lezen

Sorry, the comment form is closed at this time.