Met je product of dienst laat je zien dat je Habitat steunt – cause related marketing. Door deze zichtbare samenwerking met Habitat straalt je sociale commitment direct af op je producten of diensten. Dat is goed voor je imago en voor je bedrijfsresultaten. Want uit onderzoek blijkt dat Nederlanders het steeds belangrijker vinden dat bedrijven aan MVO doen.
En dat geldt niet alleen voor de consumenten; ook je medewerkers vinden het belangrijk dat hun werkgever maatschappelijk verantwoord onderneemt. Dit vergroot de betrokkenheid en daardoor ook de productiviteit, blijkt uit ander onderzoek.
Je steunt Habitat met een bijdrage per product en je merk profiteert daarvan. Consumenten hebben een voorkeur voor producten die gekoppeld zijn aan een goed doel. Zeker als er een duidelijke link is tussen je producten of diensten en het werk van Habitat. Voor jou biedt dat nieuwe mogelijkheden voor acties, PR en relatiebeheer. Voor Habitat betekent dit meer naamsbekendheid en grotere bewustwording voor het wereldwijde huisvestingsprobleem.
De kosten zijn uiteraard afhankelijk van de samenwerking. Een deel zit in de marge voor Habitat, een ander deel in de marketingmaterialen.
Interesse? Bespreek het met onze fondsenwervers.